Här behövde jag skriva av mig lite, om ni är personer som inte orkar läsa, så läs inte.

Okej.. nu behöver jag verkligen skriva av mig själv lite grann så det kan kännas bättre på något sätt. Att man kan förlorat en liten tyngd från axlarna iaf. All tyngd kan ju absolut inte försvinna, men just de där tankarna som man kan få släppa taget ifrån ibland från sinnet och känna sig lugn, fast sen kommer ångern tillbaka. Att man får känna sig sansad ett tag och bara njuta av att man kan få tänka på annat i kanske 5 minuter. Glada minnen, historier, roliga saker man ska göra.

Att jag kan va så idiotisk ibland, så korkad, så iq befriad. Alltså allt, hela rubbet. Jag vet verkligen inte hur jag tänker och det gör mig så förbannat arg så jag vill raka av mig håret, eller nej, rättare sagt - slita.
Att man kan mån så dåligt över saker man gör fast man inte gör det medvetet. Att man inte tänker sig för, och att man inte tänker på andra viktigt personer i sitt liv. Har ni varit där någon gång? 
Jag är där, och har varit där lääänge nu. Är så less på mig själv så jag snart ger upp. Det är som talesättet "Kasta in handduken." Det är så jag nästan vill göra, kasta in handduken och bara ge upp för att jag är förstörd. 
Ibland undrar jag om min mamma eller pappa/ farmor/farfar har tappat mig i backen så jag har landade med huvudet före. Om jag fick någon skada för livet så jag är så som jag är just nu. Jag hoppas fan på det, så det kan kännas bättre på något sätt, för då förklarar det en hel del saker om mig. Varför jag är så korkad, glömsk, m.m.

Om jag skulle gå till doktorn och ha något iq test eller vad som helst som kan förklara varför jag är så korkad så skulle jag må bra av att få kolla upp det. Om de skulle säga att det inte är något, "det är inget fel på dig" så skulle jag faktiskt bli besviken och börja gråta. Jag vet att det är idiotiskt att tycka att man borde ha något psykiskt problem.. men det skulle kännas bättre för mig om man fick veta varför jag är en sån dålig person.
Då skulle fan alla förstå varför jag är såhär. Jag försöker verkligen mitt bästa men det blir alltid helt tvärtom vad jag än gör. Ibland funderar jag bara på att isolera in mig hel och håller och sluta umgås med mina kompisar och bara va för mig själv och se om det skulle bli bättre. Ibland känns det som att det skulle bli bättre, men jag skulle aldrig kunna leva utan mina kompisar, det skulle aldrig gå.

Ibland funderar jag på att åka ner till Robin och överraska honom en helg sådär och bara se hans ansiktsuttryck och krama om han hårt. Jag undrar hur han skulle tänka då, men jag vågar inte riktigt det eftersom han tycker varken om "överraskiningar" eller presenter. Det är väldigt synd, men jag försöker så gott jag kan med att ändra på det. Någon gång ska jag iaf överraska honom genom att åka ner. Jag tror och hoppas på att det skulle bli positivt iaf.

Sådär, nu känns det lite bättre men tankarna kommer ändå komma tillbaka när jag väl går och lägger mig. Spelar fan ingen roll vad man än gör, de finns alltid där.

Btw, jag har gått upp i vikt och börjar bli normal viktig igen, känns jävligt bra faktiskt. Slippa se mina revben är verkligen det skönaste som finns nu.
Ni tycker säkert att jag har varit för öppen om mina känslor/ tankar, men varken ingen person kommenterar längre så det spelar nog ingen roll vad jag än skriver här. Även om alla kan läsa detta från fb så bryr jag mig inte. Känns bättre att få göra såhär.

Idag har jag och Robin 14 månader tillsammans. Det känns väldigt bra. ♥
Och mamma, nu när du har läst detta, vi pratar inte om det, jag orkar verkligen inte.


Kommentarer
Cornelia

Jag ville bara säga att du är en av mina bästa vänner och att jag tycker om dig precis som du är!

2012-06-17 @ 23:13:15
Kajsaaaaa

Rebecka, allt i gör är inte värdelöst, du misslyckas inte alltid å blablabla vad du nu skriver. Okej det är en sak att DU känner så men jag är väldigt säker på att alla i din omgivning INTE tycker så! Jag har kännt dig i sisådär 4 år och jag kan helt ärligt säga att du är bland den mest omtänksamma, snällaste och helt klart skönaste person jag träffat! Finns inte många som dig så kom ihåg det, och försök vänta allt negativt du tycker om dig själv och tänk på allt positivt alla andra tycker om dig istället! Du är bäst kram!:)<3

Tråkigt att vi inte ses så ofta längre!

2012-06-17 @ 23:52:46
Linn M

Men vännen. Du är ju du. Du är ju den jag älskar för den du är.
Du är faktiskt en av de personer med de smartaste och mest djupa tankar som jag vet.

2012-06-19 @ 20:16:17
URL: http://tjabbalinn.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0